Koning & Koningin, Nederlands bezoek & ...... - Reisverslag uit Biloela, Australië van Linda Hoogeveen - WaarBenJij.nu Koning & Koningin, Nederlands bezoek & ...... - Reisverslag uit Biloela, Australië van Linda Hoogeveen - WaarBenJij.nu

Koning & Koningin, Nederlands bezoek & ......

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 Februari 2014 | Australië, Biloela

Geloof het of niet, maar ik wilde de komst van de Koning en Koningin maar al te graag ontlopen. Ze waren uitgenodigd om hier in huis langs te komen voor een High Tea. Alhoewel ik het heb kunnen ontlopen in de eerste dagen, kon ik niet onder de klusjes uitkomen. Want als de Koning en Koningin langs komen, moet het hele huis + de tuin spik en span zijn. Lees: alle bladeren moeten in de prullenbak, het huis moet zo goed opgeruimd zijn dat er werkelijk waar niets meer scheef ligt en let er vooral op hoe je je gedraagt. Nou ik ben niet zo’n formeel typje en ik word er altijd een beetje kriebelig van. Twee maal heb ik de Koning en Koningin kunnen ontlopen, maar uiteindelijk heb ook ik er toch eindelijk aan moeten geloven. Veena heeft me voorgesteld aan meneer en mevrouw Tranfield (De ouders van Jason). Had ze net zo goed niet hoeven doen, want ze hebben me nog geen blik waardig gegund. De keer daarop dat ik ze zag liep de opa me straal voorbij. Met de oma probeerde ik een verhaal aan te knopen, maar dat was ook mislukt. Ze blijven hier nog langer dan een maand (drie maanden in totaal!!!), dus in die dagen dat ze hier zijn ga ik me maar opsluiten denk ik, haha.

Ik moet eerlijk toegeven dat zes maanden (of nouja in mijn geval 5,5 maanden) als au pair veel te lang is. Ik ben nu twee weken al zo moe dat ik iedere avond voor 10 uur slaap en overdag ook nog twee of drie uur meepak in mijn pauze. Ik ben er gewoon een beetje klaar mee en ben nu ook echt naar 25 april aan het toeleven, want dat is mijn laatste werkdag! Zoals het nu lijkt begin ik dan op 26 april met de Great Ocean Road tour. Dit ga ik samen met Patricia doen (een andere Nederlandse au pair in Sydney). En dan komt op 1 mei om 22.00 uur Lisa aan op het vliegveld!!!!!!!!!! Kan niet wachten! Super leuk om samen met haar en Patricia de East Coast te gaan doen. Eerst wilde ik heel graag langer gaan reizen, maar het is zo verschrikkelijk duur. En ik kan nou niet echt zeggen dat ik zoveel heb gespaard de afgelopen maanden.

Me ouders zijn nu sinds één week in Australië. Maandag 10 februari heb ik ze opgehaald van het vliegveld. Super leuk om ze weer te zien! Wel heel raar want ik laat ze eigenlijk ‘mijn wereld’ zien. Die dinsdag zijn ze hier heel even geweest om een kopje koffie te drinken en woensdag zijn we naar de City geweest. Hier heb ik ze de stad beetje laten zien en zijn ze zelf nog naar Darling Harbour gelopen. Die dag werd het uiteindelijk best mooi weer en dat hebben ze ook kunnen vernomen, haha. Lekker rood kleurtje opgelopen. Donderdagmiddag heeft papa me opgehaald om bij hun op de camping te komen lunchen. T begon me wel helemaal te kriebelen om te gaan reizen straks in mei!! ’s Avonds zijn ze bij mij thuis wezen eten. Leuk om ze te laten zien hoe mijn ‘familie’ hier is en hoe ik hier leef. De tweeling was natuurlijk helemaal blij met de cadeaus die me ouders hadden meegegeven. Lulu was zelfs zo nieuwsgierig dat ze het gewoon uit de tas haalde, haha.
We zouden in eerste instantie afgelopen weekend naar de Blue Mountains gaan, maar het blijkt dus net dat afgelopen week en deze week echt kut worden qua weer. Geen Blue Mountains voor ons dus. Daarom zijn ze vrijdag al begonnen met ‘reizen’ en zie ik ze aankomende zaterdag weer. We zouden zondag een lunch cruise gaan doen (kerstcadeau van Veena). Aangezien zij er niet waren heb ik de twee Deense meiden meegevraagd. We hebben ons prima vermaakt, maar laten we zeggen dat wij de leeftijd flink naar beneden hebben gehaald! Deze cruise was met muziek van ABBA en eigenlijk dus ook wel logisch. De zangers waren ook niet van zo’n heel hoog niveau en het ‘Zweedse accent’ wat ze probeerden op te zetten was afschuwelijk! Al met al een leuke middag gehad!

Wat ik ook nog niet heb verteld (maar wat de meesten wel op FB hebben gezien), is dat ik ook een nieuwe tatoeage heb! Ik wilde de hele tijd er al één zetten, maar wist niet zo goed wat en waar. Uiteindelijk heb ik gevonden wat ik graag zou willen hebben, alleen wist ik de plek niet zo goed. Uiteindelijk samen met Roos besloten waar ik het zou laten zetten, en we hadden afgesproken dat ze dat weekend met mij naar de tatooshop zou gaan (dat was op zondag). Op dinsdag heb ik Roos gesmst of ze niet de volgende dag met me heen wilde en dat hebben we dus ook gedaan. Beetje impulsief weer, maar zo had ik niet teveel tijd om zenuwachtig te zijn. Een hele lieve vrouw heeft de tattoo gezet. Ik vroeg aan haar wat meer pijn deed; deze op me voet of die op me ribben. Ze zei op me ribben, maar ik ben er niet helemaal van overtuigd! Potverdikkie wat deed die zeer op me voet!! Gelukkig duurde het maar 5 minuten :).

Afgelopen maand heb ik eigenlijk niet heel veel bijzondere dingen gedaan en heb ik dus wéér niet zo veel om over te vertellen. In mijn pauzes slaap ik vooral of ik ben gewoon thuis aan het chillen. In de avonden doe ik niet veel meer dan dat, of af en toe naar de bioscoop. En ik heb geen dates weer gehad, dus op dat vlak is het ook een beetje saai! Haha. Ik ben wel in de weekenden met Patricia naar wat verschillende marktjes geweest of andere delen van de stad gezien. Zo ook weer wat andere meiden leren kennen :).

In eerste instantie had ik besloten om op 19 juni terug naar Nederland te vliegen, maar ik ben daar alweer van afgestapt.. Ik denk dat ik me jaar hier wel wil gaan uitzitten en ergens gaan werken waar het hier in de winter nog steeds mooi weer is. Het lijkt me wel tof om in een café of in een bar te gaan werken. Maar oké, laten we eerlijk zijn; mijn plan kan nog wel 60x veranderen!

xoxo

  • 18 Februari 2014 - 20:59

    Trijn:

    hoy linda
    weer een heel verhaal , het is wel fijn zeker om je ouders in de buurt te hebben.wens je nog een fijne tijd veel plezier, dikke kus ook van opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hardwerkende au pair in de brandende zon van Australië!

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 19550

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 29 April 2014

Au pair in Sydney

Landen bezocht: