Yes, finally!!!! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Linda Hoogeveen - WaarBenJij.nu Yes, finally!!!! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Linda Hoogeveen - WaarBenJij.nu

Yes, finally!!!!

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Mei 2014 | Australië, Noosa Heads

Eindelijk was het dan 1 mei! De dag dat Lisa in Sydney zou aankomen. Ik kwam rond 8 uur savonds terug uit Melbourne en zou nog ongeveer 2,5 uur moeten wachten totdat Lisa er was. De stoelen zijn prima om er een kwartiertje op te moeten zitten, maar na het kwartier is het niet echt comfi meer. Twee uur en 25 verschillende houdingen later leek het me toch wel even verstandig om op de borden te kijken of Lisa al was geland. Het bleek dus dat ze al om kwart over 9 was geland in plaats van 10 uur. En op het moment dat ik op de borden keek kwam ze al aanlopen! Echt heel raar om Lisa in ‘mijn’ omgeving te zien, maar echt super super leuk! Omdat ze zo vroeg aankwam konden we nog rustig de trein en ferry nemen. Uiteindelijk kwamen we rond 0.00 uur aan in het hostel in Manly. Hier verbleven we de eerste drie nachten. Dit is hetzelfde hostel waar ik zelf ook ben begonnen met Australian Backpackers.
We hebben beide eerst maar beetje uitgeslapen voordat we eindelijk iets gingen doen. Het wakker worden bij het strand is toch wel een van de dingen die zo fijn is van Manly. We hebben een kopje koffie gedronken en daarna over de Corso gelopen (Dit is de winkelstraat in Manly). De eerste drie dagen hebben we niet zo heel veel gedaan eigenlijk. Het waren drie dagen om bij te komen van mijn best intensieve week in Melbourne en Lisa haar vlucht. Zaterdagavond zijn we met mensen van het hostel drankjes wezen drinken. Op de planning stonden niet zoveel drankjes dan dat we uiteindelijk hebben gehad, maaaar de avond was erg gezellig en uiteindelijk ook best laat! De zondag hadden we er iets meer spijt van, aangezien we om tien uur al moesten uitchecken. Onze Greyhoundbus ging ’s avonds pas om 10, dus we moesten onze tijd doden in Manly. Het meerendeel van de mensen in het hostel had een flinke kater (inclusief ons zelf) en daarom werd deze zondag een film-kijk-zondag. Een beetje jammer dat deze dag de enige echte zonnige dag was van de drie dagen in Manly. Tegen een uur of 7 zijn we naar de City gegaan om hier onze nachtbus naar Byron Bay te pakken. Niet een heel fijn vooruitzicht – 12 uur lang in een bus! Gelukkig was het niet zo heel druk in de bus en hadden we beide twee stoelen voor ons zelf. Twaalf uur later, helemaal verkleumd door de airco en een paar snurkende mensen later kwamen we aan in Byron Bay en halleluja, wat was het lekker weer! We hebben ons snel ingechecked en daarna meteen door gelopen naar het strand. ’s Middags hebben we een ‘guided tour’ gedaan naar de vuurtoren van Byron Bay. Een omschrijving van deze ‘guided tour’ is als volgt: Een Nederlandse chick die denkt dat ze heel erg tof is en zich totaaaaal NIET goed heeft voorbereid. ‘Okay guys, please stop overhere. This is the library. Okay let’s go to the next stop.’ Vervolgens liepen we naar het strand. ‘This is the beach. There is a lot of fish. Don’t ask me what kind of fish.’ En we gingen weer door…… Je kunt je wel indenken dat we hier niet zo heel erg van onder de indruk waren. Ze was meer bezig met haar ‘vriendinnen’ dan met dingen vertellen. De vuurtoren en het uitzicht waren zoooooo mooi! De terugweg liepen we over het strand, zodat we de zonsondergang konden zien. Door de wolken en de zon die achter de bergen verdween was het een hele mooie wandeling. We hebben wel onze tour zelf moeten afsluiten, aangezien de touring guide niet op ons heeft gewacht en gewoon doorliep.
De volgende twee dagen stonden vooral in het teken van SURFEN! Ja hoor, de twee prinsesjes deden een poging tot surfen! Ik had natuurlijk al eens een surfles gehad en dit ging niet zo heel erg goed. Mijn flexibiliteit en motoriek zijn niet zo goed als het op surfen aankomt. Les kregen we van twee typische surfdudes. Ik had al bedacht dat de leukste van mij zou zijn tot teleurstelling van Lisa. De ander was helaas te klein. Deze surfles was zoveel anders dan die ik in Manly had gehad. In Manly moest je in een keer opstaan en we mochten alleen maar op het witte schuim surfen. Hier in Byron moest je alles juist stap voor stap doen en surfden we op de ‘echte’ golf. Het was allemaal zoveel minder gedwongen en de twee jongens vertelden ook wat je anders moest doen zodat het de volgende keer wel ging. We hebben nog niet heel veel zelf gedaan. Zij kozen de golf en duwden je op de golf zodat je alleen maar hoefde te gaan staan. We hebben beiden een aantal keer gestaan. Deze momenten werden op de foto gezet en natuurlijk wilden we deze foto’s hebben (weer een onnodige kostenpost). Nadat we wat eten hadden gehaald bij de Aldi kwamen we de lekker surfdude tegen…….. met zijn vriendin. ZUCHT. Nog steeds geen Australiër voor mij!
De tweede surfdag moesten we het toch zelf doen. We kregen nu les van een andere man en deze was echt heel erg goed. Hij is wat ouders en wist ook precies waar hij over praatte. Wij krijgen geen introductie meer en konden meteen het water in. Het was wel een beetje (boel) pittiger dan de dag ervoor. We moesten alles zelf doen – peddelen, golf kiezen, omdraaien, weer peddelen om vaart te maken, opstaan (en vooral weer omvallen). Bij het peddelen ging het vaak al verkeerd. Geen genoeg snelheid waardoor we de golf niet eens konden pakken. Of wanneer we eindelijk genoeg snelheid hadden, konden we de golf niet nemen omdat we al omver gespoeld waren. Gelukkig wilde Tom ons nog even een duw geven zodat we een beetje konden uitrusten. Aan het eind van de les ging het best goed! We hebben een aantal keer achter elkaar gestaan en we konden ook blijven staan (dus niet na drie seconden eraf gevallen ☺). Dat gaf toch wel een erg goed gevoel!
We wilden een tour boeken naar Nimbin. Dit is een hippie dorpje en ze zeggen dat je er toch wel geweest moet zijn. Omdat wij het pas ’s avonds hadden besloten, konden we niet mee – de tour was vol. We konden wel met een bus mee ($30 pp) en die zette ons af in Nimbin. Je ging dus niet naar de watervallen die je wel met de tour zou doen. Uiteindelijk hebben we zelf een auto gehuurd en die kant opgereden. We konden kiezen om de ‘easy way’ of de ‘hard way’ te rijden. We hebben maar gekozen voor de ‘easy way’ want mensen vertelden ons allemaal enge verhalen over de ‘hard way’. Het zou te moeilijk zijn, veel zij wegen en dan raak je de weg snel kwijt, geen GPS bereik, blablabla. De ‘easy way’ was wel erg easy en ook best wel saai. Na anderhalf uur kwamen we aan in Nimbin. Na een minuut konden we al zeggen dat Nimbin niet ons dorpje is. Er werd ons van alles aangeboden, we werden nagefloten en heeeeeel erg bekeken. We moeten dan ook zeggen dat wij er niet heel erg op zijn Nimbins bij liepen. Lijken totaal niet op hippies. We hebben er een koffie gedronken, het Nimbin museum bekeken en wat rond gelopen door de winkels en art galeries. Vervolgens snel door gereden naar de watervallen. Om bij de watervallen te komen moesten we wel de ‘hard way’ nemen. Nou dit viel reuze mee. Onze GPS werkte prima en het kaartje die we mee hadden genomen was prima – wat nou vrouwen kunnen niet rijden en kaart lezen?!! Het regende onder weg heel hard en daardoor was de weg naar de waterval erg modderig. Er reden vooral grote 4x4 auto’s en een andere auto – een Huyundai Getz…… Dat waren wij dus. Ik stond er echt van te kijken dat de auto deze rit heeft overleefd.
Na Byron Bay stond Surfers Paradise op de planning. Hier zijn we twee nachten gebleven. Surfers is heel anders dan Byron. Byron is heel relaxed en er zijn vooral veel lokale winkels en cafes daarentegen is Surfers met veel hoge gebouwen en de grotere winkels. Voor ons is Byron beter want dan kunnen we minder geld uitgeven. Surfers heeft te veel leuke winkels, haha. Surfers staat ook bekend om zijn uitgaansleven. We hebben twee keer een pubcrawl gedaan. Dan ga je naar vier verschillende clubs en bij iedere club krijg je een gratis drankje. Bij de eerste avond was er een groep studenten die allemaal onesies droegen. Super leuk dat ze dat deden, dit gaf ons dan ook een erg leuk idee, maar dat horen jullie later! We hebben twee heel toffe avonden gehad – een andere Dutchie ontmoet, Denen en Geordie Shore, haha. De kamer in het hostel in Surfers deelden we met een man die onze vader had kunnen zijn. Hij vermaakte zich prima in het hostel, las zijn boek buiten de kamer en hij had hele jonge ‘vrienden’ op bezoek. Niet echt hele zuivere types, want ze vertelden nogal veel verhalen dat ze in aanraking kwamen met de politie. Volgens mij vond die man het allemaal wel prima zo!

Na Surfers gingen we door naar Brisbane. Hier hebben we eerst bij Wicked Travel achter de computer gezeten om alles te regelen voor de rest van de trip. Alle hostels en busreizen zijn nu geboekt. Het hostel in Brisbane was niet zo heel spectaculair. Ook onze roomies waren niet je van het. We sliepen in een vier persoonskamer, maar er sliepen altijd vijf mensen in onze kamer. En misschien is het beter om niet op te schrijven wat die vierde en vijfde persoon samen deden ……… Brisbane is een mooie stad met hele mooie gebouwen, maar echt veel te doen is er niet. Onze eerste avond hebben we met de ferry over de Brisbane River gevaren. Deze is gratis en je kunt op en afstappen waar je wilt. Wij wilden graag de hele rivier zien en bleven daarom de hele tijd zitten. We hebben verder in Brisbane niet heel veel gedaan. Beetje rond lopen en de stad zien. Op een gegeven moment liepen we op een Campus. Dit was wel raar met al die studenten (en wij liepen er echt bij als backpackers .. Altijd charmant!) Het enige wat je goed kunt doen in Brisbane is shoppen – en laten we hier het geld niet meer voor hebben! ☹

Op dit moment zijn we in Noosa. Noosa is sowieso het mooiste dorpje waar we zijn geweest en ook het hostel is erg mooi. Het ligt op een heuvel en het is heel erg sfeervol. Het enige nadeel is het weer. Het regent aan een stuk door. Gisteren hebben we opzich nog wel een mooie dag gehad. We hebben een heel stuk gelopen (3 uur) – een coast walk. Hierbij loop je langs de kust en heb je continue uitzicht op het strand/zee. Dit is deel van het National Park van Noosa. Toen we vertrokken was het erg mooi weer, volop zon. We hebben een kwartiertje op het strand gezeten om te genieten van onze koffie. De koffie was op en het begon te regenen. Dit zette gelukkig niet zo lang door, dus we konden beginnen met onze tocht! Tjonge jonge wat een mooi uitzicht!!!!!! De zee is erg blauw en dit geeft een heel mooi uitzicht. EN WE HEBBEN ONZE EERSTE KOALA GEZIEN! WHOEHOE! Ik had ze al wel in de dierentuin gezien, maar dat vind ik niet vallen onder een wilde koala. Dus toen we er een zagen waren we ook erg enthousiast! De man die er bij stond keek ons wel een beetje raar aan…. We wilden naar Hells Gate lopen want ons werd verteld dat het de moeite waard is. Alleen het begon op een gegeven moment zo hard te regenen dat we niet wisten of we wel door wilden lopen. Een meisje kwam langs lopen en beweerde dat het echt heeeeeel erg mooi was. Dus we zijn door de stromende regen doorgelopen en uiteindelijk op Hells Gate beland – en we moeten zeggen, het was zeker de moeite waard!!!! Wat een fantastisch uitzicht! Er was wel heeeeel veel wind en we waaiden serieus bijna weg. Echt heel raar om te zien hoe verschillend Australie kan zijn. Op de ene plek is het heel erg bewoond met veel hoge gebouwen en winkels, terwijl het op de andere plek zo mooi kan zijn met de zee, veel groen en ongewone rotsformaties. Dat is dan ook wel weer erg mooi aan Australie omdat je nooit weet wat je tegen komt. Na het lange lopen waren we er wel klaar mee en bleven het liefst de hele avond in bed liggen, maar er moest natuurlijk nog gekookt worden. Koken met Linda en Lisa is altijd een avontuur. We zijn namelijk niet met het kook-gen geboren en dit kan leuke momenten opleveren. Gelukkig kunnen we heel goed de materialen op de schuld geven want de pannen in de hostels zijn echt VERSCHRIKKELIJK! Gister heb ik bijna ervoor gezorgd dat de keuken in brand vloog. Het boterpapiertje lag iets te dichtbij het gasstel en dit gaf een erg mooie vlam. De keuken en het hostel zijn er verder nog, dus niets aan de hand! ☺
Vandaag moesten we er erg vroeg uit (7 uur!) omdat we gingen kajakken. Daarom lagen we mooi op tijd op bed gisteren. Onze Duitse roomie lag wat later op bed en wij waren weer wakker door hem – snurken en een vreselijk vieze lucht!!! JAK! En hij had nog gedouched ook.
We zouden eerst een bushcamp tour doen en dat bestond uit – slapen in tenten, eten koken op gasbranders, kajakken voor drie dagen en filmkijken in de bossen omdat er niets anders te doen zou zijn. Nou je raadt het vast al, dit hebben we gecanceld. We gaan niet, ik herhaal niet, drie dagen kajakken! Daarentegen hebben we gekozen om een halve dag te kajakken. We zijn nu net terug en ik kan je vertellen dat het echt killing was! Het typen van de rest van het verslag gaat best zwaar en vooral mijn ogen vallen al bijna dicht! Vanochtend werden we om 8 uur opgehaald bij het hostel. We hadden samen met drie anderen een guided tour. We gingen er eigenlijk van uit dat we gingen kajakken op een rustig riviertje, beetje onderuit hangen en weer door en genieten van de omgeving. Dit was helaas een illusie! We hebben anderhalf uur in een hele ruige rivier moeten peddelen waar heeeeeeel veel golven waren. Toen hadden we nog een stukje op een heel mooi rustig gedeelte en hadden we eindelijk een pauze. We hadden een super uitgebreide lunch. Dit mocht ook wel want de tour is echt tering duur! Vervolgens het mooie rustige deel weer terug peddelen – beetje chillen en genieten van de zon (die was EINDELIJK doorgebroken!) en weer door dat ruige water voor een uur! We hebben uiteindelijk 15km gekajakd (sorry voor de spelling, geen idee hoe ik dit moet schrijven – BROER HELP!!!!) Nu zijn we dus kapot en moeten nog langer dan drie uur in de bus naar Hervey Bay. Daar blijven we twee nachten en dan gaan we naar Fraser Island voor twee nachten/drie dagen!

Over drie weken zijn we al weer thuis. Het leek voor mij eerst zo ver weg om weer naar huis te gaan, maar nu komt het toch wel heel erg dicht bij. Ik moet zeggen dat ik er wel weer zin in heb om naar huis te gaan.
Voordat we naar huis gaan zullen we nog even een verslag doen van de andere dingen die we hebben gedaan. Dus tot het volgende verslag! ☺

OJA! WE HEBBEN ONZE EERSTE KANGOEROE GEZIEN VANDAAG! YEAH

Dikke kus Linda en Lisa (we hebben besloten dat dat beter klinkt dan Lisa en Linda! Haha)

• 15 Mei 2014 - 08:33

Ma:

Lieve linda en lisa,

Wat weer een verslag. Daar moet je echt de tijd voor nemen om het te lezen. Ik weet van collega;s van mij dat ze het erg leuk vinden om de verslagen te lezen, dat je goed kunt schrijven, en dat dat het heeeele lange verhalen zijn. jammer nog geen foto van de koala. wij hebben ze toen helaas niet gezien in het wild en het lijkt me echt super tof. Veel plezier nog samen.
    liefsxx

• 15 Mei 2014 - 12:39

Lisanne:

Lieve Linnie, klinkt super. Ons kayakken in de introductieweek heeft je niet erg enthousiast gemaakt hé ;-) Geniet er nog van, liefs!

• 15 Mei 2014 - 13:01

Barbara:

Hoi meiden,

leuk verslag weer!! Heerlijk leesvoer en een lekkere onderbreking voor de slechte dag hier.
    Leuk dat jullie al 2 wilde dieren hebben gespot!! Ik hoorde al dat t mooiste van de reis nog komen ging dus ben benieuwd wat dit klinkt al geweldig!!

Heel veel plezier nog samen en geniet van de rest van de reis samen!!

Liefs Barbara

• 15 Mei 2014 - 14:22

Rianne:

Ontzettend veel plezier op Frasier en daarna naar de Whitsundays?!

• 15 Mei 2014 - 14:22

Rianne:

Ontzettend veel plezier op Frasier en daarna naar de Whitsundays?!

• 15 Mei 2014 - 19:49

Kitty:

Hoi Linda en Lisa of Lisa en Linda,

Wat is dit geweldig leuk om te lezen, je kan inderdaad je verhalen mooi brengen Linda en de spelfouten worden je echt wel vergeven. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben en Lisa wat jij zegt op FB dat je uit je comfortzone bent dat is na dit verhaal wel duidelijk. Hoop dat jullie nog gigantisch gaan genieten want de tijd gaat echt wel snel! Na het wildwater kajakken moet het met het skydiven helemaal goed komen..........
    Tot gauw wacht met smart op de komende verhalen!!!
    Heel veel liefs en een dikke kus voor jullie allebei.

XX

• 16 Mei 2014 - 10:52

Trijntje:

Geweldig geschreven! Net of ik er bij ben