December 2013 - Reisverslag uit Biloela, Australië van Linda Hoogeveen - WaarBenJij.nu December 2013 - Reisverslag uit Biloela, Australië van Linda Hoogeveen - WaarBenJij.nu

December 2013

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Januari 2014 | Australië, Biloela

Daar zit ik dan, in een ge-wel-dig koffietentje. Ik heb de kinderen net gedropt bij verschillende workshops en nu wacht ik twee uur voordat ik ze weer op kan halen. Wachten met een heerlijke cappuccino, relaxte muziek en whatsappen met me broer! Nou je kunt mij op dit moment niet gelukkiger krijgen. Het is al een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven en dit lijkt me dan ook het goede moment om jullie weer op de hoogte te brengen!

Ondertussen heb ik een ‘haircut’ gehad, ben ik naar een awesome Christmas Party geweest, heb ik vele dagen doorgebracht in Manly, een heerlijke kerst gehad met me hostfamily en de meest rare oud & nieuw gehad. Veel nieuwe mensen ontmoet en van veel mensen afscheid moeten nemen. Maar laten we bij het begin beginnen.

Samen met Susanna ben ik naar de wijk Surry Hills geweest om hier ons haar te knippen. We hebben ons weer eens iets aan laten praten. Het klonk gewoon zo verleidelijk.
- Welkomstdrankje
- Haaranalyse
- Knippen
- Kleuren
- Hoofdmassage
- How-to-do-it-at-home.
Surry Hills is best een rare wijk en best arm; helemaal als je het vergelijkt met mijn wijk (Northbridge) waar alleen maar kak woont. Surry Hills was drie dagen daarvoor nog in het nieuws geweest. Man (39) – neergestoken in de Hungry Jacks, dader spoorloos. Maar oké, wij gingen naar Christopher Hanna. Dit zou een A+ kapsalon zijn met alleen maar ‘Senior Hairdressers’. Hier worden de beknde Australiërs geknipt. Ook zouden we een ‘pampering treatment’ (zie me opsomming hierboven) krijgen. Je begrijpt dat ons standaard heel hoog lag voordat we hier kwamen. Nu we bij dé Christopher Hanna zijn geweest, is de kapsalon wel van zijn voetstuk gevallen. Wat een verschrikkelijke kapsalon! Je kwam in een hele lege, saaie en sfeerloze kapsalon binnenlopen. Een jongen met een veel te zachte stem kwam naar ons toe lopen. Hij praatte zo onduidelijk en zacht dat we hem niet konden begrijpen. Uiteindelijk begrepen we dat hij ons vroeg of we wat te drinken wilden. We hebben 20 minuten op onze koude (…..) cappuccino moeten wachten. Mijn kapster kwam tien minuten te laat. Tijdens het knippen en kleuren was ze erg van haar kauwgom aan het genieten (ik kon er minder van genieten). De kapper van Susanna heeft haar laten zitten. Na 45 minuten is een andere kapper gekomen om haar haar lichter te maken. Vervolgens werd ze door een andere kapper geknipt, daarna door het hulpje (die veel te zacht praat) geföhnd en door nog een ander het haar gekruld. Ze heeft dus vier verschillende kappers gehad. Ik moet zeggen dat ik niets te klagen had. Mijn kapper nam het erg serieus en heeft het echt top geknipt en gekleurd. Maar of ik nu terug zou komen naar de kapsalon; nee dat niet. Vooral Susanna haar dag was verpest doordat ze geen fatsoenlijke kapper heeft gehad. Om haar dag toch nog wat beter te maken hebben we een heeeeeeeerlijk ijsje gegeten.

’s Avonds stond de ‘Au pairs bbq’ op het programma. Er zouden ongeveer zeven au pairs komen – we waren met vier. Een goede opkomst dus …… Er kwam een Duits meisje met een Koreaans meisje. Althans, we dachten dat het erg jonge meisjes waren. De Koreaanse was daarentegen al 27! Je moet even een Koreaanse voorstellen, die een rokje draagt, met een Hello Kitty shirt, sleeves om haar armen en benen tegen de zon, een ‘cap’ op haar hoofd, twee vlechtjes en Crocs. Na twee wijntjes was ze al dronken en begon ze heel erg raar te doen. Susanna en ik waren netjes aan de water en voelden ons dan ook een beetje awkward dat we met haar aan het bbq’en waren. We hebben het dan ook niet zo lang volgehouden, haha.

Die maandag is Susanna vertrokken naar Nieuw Zeeland voor vijf weken. Dezelfde avond kwamen Wesley en Lisanne terug naar Sydney! Ik mocht eerder vrij van Veena zodat ik naar Manly kon gaan en me daar klaar te maken voor de Christmas Party. Het was echt een top avond. Een super leuke sfeer hangt er in die club. Ik moet zeggen dat er wel best rare jongens lopen en vooral die Pakistaanse mannen. Aangezien ik nu nog blonder ben dan normaal, trok ik daar de aandacht mee. Ik zal even een idee schetsen van ons gesprek:
Pakistaan: ‘Hi, I’m half Pakistan, half Spanish and I am a doctor.’
Linda: 'Hi‘
Pakistaan: ‘Do you hate me because we beat you during the world cups?’
Linda: ‘Yes’
Pakistaan: ‘Blablablablablablablablabla’
Linda: ------------
Pakistaan: ‘I have three questions. One: Do you think I am attractive?’
Linda: ‘No, I don’t think so’
Pakistaan: ‘How can’t I be attractive? I am classy and good looking!’
Linda: ‘You asked me if I thought you are attractive, and I just say that you are not. Sorry..’
Pakistaan: mopper de mopper: ‘Have a good night!!!!!!!’

Woensdag was het 25 december. Mijn eerste kerst die ik niet thuis heb gevierd. Mijn idee was dat ik het zou vieren op het strand met heerlijk weer. De werkelijkheid was helaas anders. Het regende! Ik moet zeggen dat ik een heel leuke kerst heb gehad. De broer van mijn host-dad kwam over met zijn vrouw en dochter. Ze zijn de hele dag gebleven. Ik heb ook voor het eerst in mijn leven kalkoen gegeten en ik moet zeggen dat het best goed was. Heb een heerlijke maaltijd gehad en nog een beter dessert!
Tweede Kerstdag heb ik doorgebracht met Lisanne in de City met winkelen! Tweede kerstdag is in Australië ‘Boxingday’. Je moet even bedenken dat je in een hele grote winkelstraat staat. Overal waar je kijkt zie je zwarte hoofden. Dat zijn hoofden van Aziaten. Bij alle grote winkels zoals Burberry staan hele lange rijen. Ongelooflijk wat al die mensen kopen! Soms kun je gewoon een winkel niet door komen omdat het zo vol staat. Uiteindelijk hebben Lisanne en ik een cappuccino gedronken om bij te komen van alle drukte.

Oud & nieuw was ook zo’n rare gewaarwording. Het was erg warm die dag. Ik lag in mijn bikini op een grasveld met veel te veel mensen, maar met een fantastisch uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera House! Er was fantastische live muziek en het was super gezellig met Wesley en Lisanne. Het heeft heel eventjes geregend (5 minuten). Alleen de Nederlanders bleven op de plek zitten en de andere mensen gingen meteen schuilen, haha. We are used to it! Op een gegeven moment ben ik voor een uurtje in slaap gevallen. Ik werd wakker van vuurwerk. Meteen in paniek natuurlijk omdat ik dacht dat het al 9 uur was en het kindervuurwerk ging beginnen. Het waren uiteindelijk vier knallen en dat was het. Het vuurwerk in Australië is sowieso anders dan in Nederland. In Nederland hoor je ’s ochtends vanaf 10 uur het vuurwerk knallen. In Sydney is het niet toegestaan om zelf vuurwerk te hebben en is het alleen te zien om 9 uur ’s avonds tijdens het kindervuurwerk (wat overigens echt mooi is!) en om 0.00 uur tijdens het ‘echte werk’. Ik moet zeggen dat het wel een hele lange zit is van ’s middags 1 uur totdat het vuurwerk om 9 uur begint. De tijd van 9 tot 12 is overigens nog langzamer, want je begint dan echt moe te worden. Het werd op een gegeven moment ook echt koud, helemaal als je op de koude grond zit. Het vuurwerk om 12 uur was zo ontzettend mooi! De hele Harbour Bridge had op een gegeven moment een waterval van vuurwerk. Het was echt fantastisch! Dat was het lange wachten dan wel weer waard. Ik miste het ‘feestje’ na twaalf uur wel. We zijn na het vuurwerk meteen weg gegaan en hebben eerst een stuk moeten lopen om naar de bushalte te komen en vervolgens met de bus naar Manly te gaan. We waren denk ik rond half 3 thuis.

Ik heb het echt super leuk gehad in de tijd dat Wesley en Lisanne in Manly zijn geweest. Ook dat ik weer een paar keer in het Bunkhouse ben geweest vond ik tof! Weer oude bekenden gezien en nieuwe mensen ontmoet. Het voelt daar toch als thuis komen.

Deze week is weer een ‘gewone werkweek’ voor me. Dus ik moet helaas weer iedere dag werken door de week en geen uitstapjes in de avonden naar Manly. Mijn volgende vrije dagen zullen zijn wanneer mijn ouders komen. Dat is in februari. En dan waarschijnlijk komt Lisa in mei en ga ik dan ook beginnen met reizen! Ik heb er echt heel veel zin in om te reizen. Misschien dat ik een auto wil kopen of huren samen met Britt (afhankelijk van haar school) en dan gaan we de east coast doen. Maar eerst nog werken en ECHT gaan S P A R E N. Dat is één van mijn nieuwe goede voornemens, haha.

Volgende week komen de ouders van mijn host-dad over vanuit Engeland. De familie maakt me al heel erg bang, want het is dus echt zo’n typische Engelse oude vrouw: Rug recht, met twee woorden spreken en vooral netjes gedragen. Tijdens het eten zijn we nu vaak al aan het oefenen, haha.

Mijn blog is lang genoeg lijkt me zo. Ik ga de kinderen mijn cappuccino opdrinken en de kinderen ophalen. Dan begint mijn derde pauze van vandaag, haha.

xoxo

  • 08 Januari 2014 - 09:33

    Oma:

    Linda voor jou ook nog een gelukkig nieuwjaar,fijn dat je het zo naar je zin hebt.mooi om jou verhalen te lezen xxoma en opa

  • 08 Januari 2014 - 14:29

    Marissa:

    Háháh wat weer een leuke blog Lin! :)
    Super leuk dat je kerst en oud & nieuw in Australië hebt gevierd en meegemaakt.

    Oeéhhh ik kijk weer uit naar onze skype date volgende week! :)

    Liefsssss! xxx

  • 08 Januari 2014 - 18:44

    Anita:

    Hoi hoi Linda, ik heb weer genoten van je verhaal. Zie het helemaal voor me jij met die Pakistaan :). En wat een goed voornemen heb je ;), veel plezier en dikke kus!

  • 08 Januari 2014 - 21:05

    Jenneke:

    Weer een heel verhaal. Daar heb je wel even de tijd voorgenomen. Wij moeten er ook altijd even de tijd voor nemen om het te lezen. Zo,n oud en nieuw is wel wat anders dan hier. Zou zo met je willen ruilen. Hopelijk gaat het sparen lukken, want dat zal wel nodig zijn.
    Tot snel kus xxxxx

  • 08 Januari 2014 - 22:48

    Alie Martens:

    Hoi Linda,

    Weer een hele ervaring rijker. Wij wensen jou natuurlijk een fantastisch 2014 toe. Veel plezier, heerlijk weer, mooie ..... enzovoort enzovoort.

    Als deze baan voorbij is, kun je wel beginnen aan een nieuwe start...... schrijver. Ik krijg voortdurend een lach op mijn gezicht als ik jouw verhalen lees en zie jouw gezicht vaak voor me wanneer je bijvoorbeeld verteld over de Pakistaan.

    Veel plezier en ik zeg; vooral genieten.

    groetjes Alie

  • 09 Januari 2014 - 22:04

    Marianne Bisschop-Leistra:

    Bedankt dat we elke keer weer mogen genieten ven je leuke verhalen, nog veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hardwerkende au pair in de brandende zon van Australië!

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 19558

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 29 April 2014

Au pair in Sydney

Landen bezocht: