. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Hoogeveen - WaarBenJij.nu . - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Hoogeveen - WaarBenJij.nu

.

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 December 2013 | Australië, Sydney

Ik moet eigenlijk een titel bedenken voor dit verhaal, maar ik kan op dit moment er geen één bedenken. Mijn week is heel afwisselend geweest met hele mooie, leuke en gezellige momenten, maar ook heb ik echt mindere momenten gehad. Helaas was de oma weer de grote stoorzender in dit verhaal. Op een gegeven moment ben ik gewoon boos bij haar weggelopen en naar me kamer gestormd om even mijn frustraties er uit te laten. Mevrouw was namelijk aan het zeuren over f*cking STRAWBERRIES!!!!! Het ging als volgt: ‘Linda, do you want to go to the Wooly’s? I’m tired.’ Het was in mijn vrije tijd, wilde naar de gym en daarna een kop koffie halen. Nu hoefde ik niet die heuvels op en af te lopen in die 30 graden (sorry mensen, zo warm is het soms echt!), kon ik uitgerust aan me work-out beginnen en dit afsluiten met mijn koffie. En natuurlijk het belangrijkste: oma kon rusten. Alles ging prima, totdat ik in de Wooly’s was…… Tot mijn grote schrik waren er alleen maar grote aardbeien.. En mijn lieve kindertjes zijn helaas niet zo makkelijk en Jojo eet dan ook alleen maar de kleine aardbeien. Ik heb toen alle bakjes bekeken en ervoor gezorgd dat ik de kleinste had gevonden. Het bakje was natuurlijk niet zo vol dan wanneer het allemaal kleine heeft, want alles wordt gewogen. Vier grote aardbeien staat gelijk aan tien kleine. Toen ik deze aardbeien meenam wist ik al dat dit gezeur zou opleveren…. En ja hoor, dat gebeurde. ‘Why did you take this one??? These are big and there are a few taken and eaten! ‘Uhm, because there were no smaller strawberries? And no, all the boxes where like these…’ ‘No that is not true! It Is just eaten… you have to take the good ones the next time!’ ‘There weren’t other ones Agee!!!!!!’ En toen ben ik boos weggelopen… Verder heb ik die dag ook niet meer tegen haar gepraat en heb ik mijn eigen dingen gedaan. Gelukkig kon ik bij Roos, Georgia en Susanna me agressie kwijt. Ik kwam wel tot de conclusie dat ik er echt met Veena over moest hebben. Dit heb ik dan ook gedaan. Het was voor mij een hele opluchting om met haar te praten en ik vond het vooral fijn dat ze me begreep. Het probleem ligt echt bij Agee, het is haar temperament. De enige oplossing is om haar gezeur niet in me hoofd op te nemen – ene oor in, andere oor uit & ik moet toch proberen om een ‘thicker skin’ te creeëren. Laten we het er maar het beste van maken!

Ik moet wel eerlijk toegeven dat me dit au pair zijn best wel tegen valt! Het klinkt wel mooi: een eigen kamer in een groot huis met een zwembad en een eigen balkon, eten wordt betaald, je krijgt loon en kan dus veel sparen om straks te reizen. Nou ik ben er wel achter dat dat niet zo werkt. Ik werk (maar) 33 uur en heb overdag, ’s avonds en in het weekend veel vrije tijd. Helaas ben ik iets te sociaal aangelegd en meet ik bijna iedere week wel met twee of drie meiden. Dit kost helaas veel geld – lunchen hier, uiteten daar, koffie drinken hier… Van het sparen komt dan ook niet veel terecht. Ik wil heel graag nog extra babysit baantjes voor in de avond of in het weekend. Zo kan ik veel geld verdienen, want babysitten verdient gewoon super goed, en ik kan het geld ook niet uitgeven. Dit gaat me helaas nog niet snel genoeg, want heb totaal niet veel extra uren. Veena gaat, als haar laptop eindelijk eens wordt gemaakt, haar contacten mailen en mij ‘aanbieden’, laten we hopen dat dat wat oplevert!

Oké, ik ga dus echt niet alleen maar negatieve dingen vertellen, want ik heb ook echt wel leuke dingen gedaan! Afgelopen weekend heb ik EINDELIJK met een Nederlandse au pair uit Northbridge gemeet. Ik dacht dat ik de enige Nederlander was, maar dit is dan weer een meevaller. Zondag ben ik naar Surry Hills geweest met vier Duitse meisjes. Surry Hills is echt wel anders dan Northbridge of Manly! Omg wat een huizen en mensen zijn daar. Het is echt heel vervallen en er loopt echt gespuis rond. Surry Hills is misschien nog niet zo erg, maar de subs die ervoor liggen wel! Echt van die vervallen buurtjes met alleen maar spinnenwebben, gordijnen voor de kozijnen in plaats van ramen en alles is verrot. Surry Hills was dan wel een stuk beter, er zijn best wel gezellige cafétjes. Het probleem was alleen dat ik met Duitsers was! Sorry, er komt toch nog weer een puntje van kritiek! Die Duitsers hebben dus de hele tijd Duits zitten lullen.. Als je me een beetje kent weet je dat ik ook totaal geen Duits kan praten en laat staan verstaan! Vraagt één zo’n troela: ‘Do you understand German? O no? But you can probably understand it when we speak slowly’ En toen ging ze gewoon weer op haar snelle tempo verder praten in het Duits! Nou ik had het zo gehad die middag..

Vandaag heb ik Ollie (10 jaar!!) fietsles te geven. Zijn ouders hebben hier misschien twee keer aandacht aan besteed. Nu mag ik dat dus gaan doen: ‘You are from Holland and a teacher, you know how you can teach him!’ Uhhhhhhhhhh…… Het probleem bij hem is dat hij te bang is om te fietsen en zijn balans is echt heeeel slecht. Hij leunt telkens naar rechts en daarom kan hij zijn balans niet houden. De tweeling was vandaag ook mee, dus dat fietsen lukte echt niet. De tweeling kan het gewoon niet hebben wanneer Ollie meer aandacht krijgt. Jojo ging dan ook lekker overdreven ‘huilen’ toen hij van zijn step viel en een heel klein druppeltje bloed had. Maar daar trap ik niet in :). Morgen gaan we weer fietsen en dan denk ik dat ik Ollie alleen mee neem. Agee let dan op de tweeling terwijl ze tv kijken (erg zwaar werk). Daarna gaan we naar een klein parkje in Northbridge. Veena zegt dat het er mooi moet zijn. Ik ben dan ook erg benieuwd!

Gisteren heb ik weer een pakketje uit Nederland gekregen met onder andere pannenkoeken mix, stroop, poedersuiker, kerstcadeautjes (thanks to mom, dad, my grandparents and my sweet friend Barbara!) Mag het helaas nog niet open maken en dat vind ik heeeul lastig! Haha. Ik ben ook nog nooit zo blij geweest met het pakketje want er zat tandpasta in!! Hahaha. Het is zo duur hier om te kopen, dus ik heb moeders maar even gevraagd om wat op te sturen.

Afgelopen week heb ik een aantal keer geskyped. Vind het toch wel erg gezellig om iedereen weer te spreken of even mijn frustraties kwijt te kunnen. Voor dit weekend staan er ook weer een paar gesprekjes gepland :). Ik kijk er weer naar uit in ieder geval!

Voor aankomend weekend heb ik een aantal leuke dingen in het vooruitzicht. Morgen ga ik als het goed is met Susanna naar de bios of wat dan ook. We moeten de vouchers die we hebben gekocht natuurlijk ook gebruiken. Of misschien dat we naar het strand gaan, want vanaf volgende week wordt het weer iets minder met veel wolken en regen (ja ja mensen, zelfs in Australië komt het voor!). Zaterdag beginnen we de ochtend met een kop koffie gevolgd met een kappers bezoek bij één van de duurste kappers van Sydney. De meest beroemde mensen worden door deze mensen geknipt. We hebben een ‘pampering packet’ waar we voor $110 worden geknipt, gekleurd, stijl advies, tutorial voor je haar, hoofdmassage en een glaasje wijn. Nou prima deal lijkt me. Mooi cadeautje voor mezelf voor de kerst. Zaterdagmiddag gaan we met een stuk of zeven au pairs bbqen bij de Northbridge Baths. Hier staat een openbare bbq. Lijkt me wel erg gezellig :). Zondag ga ik met Susanna ontbijten bij The Rocks. Er moet ergens een erg leuk tentje zitten waar je pancakes kunt eten, dus dat gaan we dan maar even doen natuurlijk! Zij gaat vanaf maandag voor een maand naar Nieuw Zeeland met haar hostfamily. Super jammer, want dan kunnen we dus een maand niet meeten. Maar ook een positief puntje, Wesley en Lisanne komen weer terug naar Sydney op maandag! Dus dat gaan we ’s avonds meteen vieren met een feestje in Ivy! Er is een Christmas Party…. Dus er komen weer stapfoto’s online, sorry :).

Nu ik dit aan het typen ben heb ik geen internet, dus ik kan het er pas later opzetten. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dat wel lekker vind. Geen Facebook en online shoppen (jaja, ik heb de sites hier ook al ontdekt! Sorry pap). Ik denk dat ik af en toe maar eens gewoon internetloze dag ga inlassen. Dus mocht je me echt een keer nodig hebben en ik reageer niet, dit is me Aussie nummer: +61406776366.

L O V E,
Linda

  • 19 December 2013 - 11:53

    Bea:

    Leuk Linda om weer iets van jou te horen.
    Goed dat je voor je zelf bent opgekomen, dit lucht vaak op.
    En zoals ik lees ook genoeg leuke dingen, maar denk om je centjes Linda niet alles uitgeven.
    Wat het weer betreft: misschien met 30 graden daar te warm maar het weer hier is ook niet echt winters, gewoon regen, harde wind, en dan te bedenken dat het bijna kerst is.
    Doe rustig aan daar en geniet van de mooie dingen.

    Veel liefs Bea en de andere spannegies

  • 19 December 2013 - 12:12

    Dennis:

    Doet me er trouwens aan denken dat ik ook mezelf een cadeau kan/moet geven voor kerst. Wat denk je van een Nespresso-machine, met ingebouwde melkreservoir?? :)
    Je kaartje gekregen, super lief!! Thankss :)

    En als je nog hulp nodig hebt met die oma (je weet, ik heb ervaring met vervelende oma's), dan kan je me met haar laten Skypen en dan zeg ik even goed de waarheid. Moet je dan wel ff tolken natuurlijk, haha.

    (En nu krijg ik vast een draai om me oren vanmiddag van een bepaalde oma omdat ik dit allemaal weer heb gezegd :P)

    Oh ja.. pannenkoekenmix??? Toch jammer van de ruimte in die doos (waarvan ik trouwens niks wist :( Anders had ik ook iets bijgedragen). Want je kan gemakkelijk zelf pannenkoeken maken met meel, melk en eieren. Appeltje-eitje :)


    xx

  • 19 December 2013 - 12:45

    Barbara:

    Leuk verhaal weer en fijn dat het pakket is aangekomen!
    Hoop dat je het leuk vind, nog even wachten tot kerstavond en dan mag je mijn pakje wel openmaken hoor!

    LOVE!

  • 19 December 2013 - 18:27

    Anita:

    Hoi Linda, ik heb wederom genoten van je verslag.Laat je niet gek maken door oma! Wij wensen je gezellige kerstdagen en een fantastische jaarwisseling. Liefs en dikke knuffel!

  • 19 December 2013 - 19:52

    Ma En Pa:

    Je weinig gesproken afgelopen week dus fijn om even iets van je te lezen. Dat fietsen zou toch een makkie moeten zijn, maar wij zijn dan ook verwend als fietsland. Hele klus dus. Ik zou er maar eens over nadenken hoe je al die dingen die je online (of in de winkel) koopt moet meenemen in je backpack. Zal lastig worden. Dus vanaf nu maar sparen dacht ik ha ha. kusjes van ons

  • 20 December 2013 - 11:44

    Marissa:

    Lieve Lin....

    Ik vond het weer erg leuk en gezellig om met je geskypt te hebben... Leuk om te horen en te
    zien hoe je het daar zo naar je zin hebt! :)
    Heel veel plezier bij de kapper morgen! :) .... ben benieuwd hoe het wordt.

    Slaap lekker voor straks!
    Dikke kus!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hardwerkende au pair in de brandende zon van Australië!

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1750
Totaal aantal bezoekers 19612

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 29 April 2014

Au pair in Sydney

Landen bezocht: