Time flies! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Hoogeveen - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Hoogeveen - WaarBenJij.nu

Time flies!

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 December 2013 | Australië, Sydney

Time flies!

Vandaag ben ik alweer zes weken van huis. Echt heel raar om in te denken hoe snel de tijd gaat. Zonet even met lieve Babs gebeld omdat het haar verjaardag is (nog een keer gefeliciteerd pop!) en daarna met opa en oma geskyped! Altijd leuk om met iemand te kunnen Skypen en al helemaal omdat je niet iedere dag er de kans voor krijgt. Ik kan wel merken dat ik nu in me ritme begin te komen en dat de dagen best wel ‘gewoon’ worden. Het voelt daarom ook erg lekker om in mijn ‘pauze’ uit het huis te gaan en met andere mensen op te trekken. Het nadeel hiervan is dat hierdoor mijn verdiende geld er wel snel uit gaat. Ik ben helaas niet een type die de hele dag in huis blijft zitten en niemand wil ontmoeten. Dus ik ga met andere au pairs meeten voor een cappuccino of een lunch.

Afgelopen weekend heb ik een top weekend gehad met Roos. Zij woont in Bondi Beach, ongeveer een uur voor mij met de bus. Vrijdagnacht heeft ze hier geslapen, want mijn hostfamily was naar Byron Bay voor het weekend. Agee zou het hele weekend thuis zijn en als ik dan twee nachten weg zou gaan, zou het wel erg zielig voor haar zijn. ’s Avonds zijn we uiteten geweest met Susanna en Greta, beide Italiaans. We hadden om 8 afgesproken, alleen had ik Roos niet zo duidelijk verteld waar ze uit moest stappen. Voor mij is de Sailorsbay rd vanzelfsprekend. De eerste stop na de stoplichten. Voor de Roos en de buschauffeur is dit natuurlijk iets minder vanzelfsprekend, omdat de gehele Sailorsbay rd zo’n 20 minuten lopen is. Roos werd dan ook netjes aan het eind van de straat afgezet, terwijl ze aan het begin moest zijn. De pizza hebben we er in ieder geval al afgelopen voordat we het konden eten. Zaterdag ben ik met Roos mee gegaan naar Bondi. Eerst hebben we samen met haar roommate Pretty Little Liars gekeken. Mijn addiction heb ik door gegeven aan de twee dames, waardoor ze het huis waarschijnlijk niet meer uitkomen totdat ze weten wie de moordenaar is.  Vervolgens toch maar naar het strand gegaan en hier bij een onwijs chill tentje een ontiegelijk lekkere cocktail voor maar liefst $15 (!!!!) gedronken. Ook deze avond uiteten geweest bij een restaurantje waar Erwin werkt. We hebben hem ook in het Bunkhouse leren kennen. Vervolgens ben ik ’s avonds met Erwin en Roos naar Kings Cross geweest om daar op stap te gaan. De drankjes zijn zo duur dat je aan twee eigenlijk wel genoeg hebt op een avond & dat is ook de reden dat we eerst een fles wijn hebben gekocht om niet zoveel kwijt te zijn in de stad. Kings Cross is trouwens echt een super plek om heen te gaan. Het is wel een buurt waar je niet zeker van weet of je wel erg veilig bent.. naja, dat zeiden de meeste mensen tegen me. Het staat er wel om bekend dat het niet een heel lekker buurtje is, maar ik heb me geen één moment onveilig gevoeld. Natuurlijk kijk je wel op van de aparte figuren die rondlopen, maar het voelde niet raar. Ik had alleen nog nooit mee gemaakt om in een rij te moeten staan om een taxi te kunnennemen. Dit kost natuurlijk ook weer erg veel geld… Met een lichte kater hebben we zondag een Summer Party Cruise gedaan en ook hier waren de drankjes voor NIET gratis. Ik ben netjes aan de Redbull geweest, omdat ik niet zeker wist of het wel verstandig was om alcoholische drankjes te nuttigen. Het weer was echt super goed! Lekker op het dak gezeten te chillen en binnen was de muziek. Af en toe ging de boot zo te keer dat ik ook echt niet lekker werd. Boten zijn helaas niet helemaal mijn ding, maar al met al vind ik dat ik het toch prima heb volgehouden en dat ik een super leuke middag heb gehad!
Na deze party boot moest ik eerst weer van de City terug naar Bondi om hier mijn tas op te halen. Vervolgens kon ik met de bus van Bondi naar de City en van de City naar Northbridge. Al met al ben ik erg lang onderweg geweest en was ik ook echt blij om in me bed te liggen! Gelukkig kon ik nog even met Barbara skypen en kon ik me hart weer luchten.

Vandaag heb ik gemeet met een Australische au pair. Helaas gaat ze over een maand alweer naar huis, maar misschien dat ze na haar ‘vakantie’ weer terug komt en weer bij hetzelfde gezin gaat werken. Ik heb ook een barbecue op poten gezet. Er zijn hier veel openbare bbq’s, dus hier moeten we dan ook gebruik van maken. We zijn nu ongeveer met 10 meiden. Dat is dus onze kerstviering: BBQ, zon, bruin worden, wijntje, I LIKE!

Deze week weer nieuwe kaartjes, een kerst knutselpakket en leesmateriaal gekregen! Echt super leuk en vooral erg lief! THANKS!!!!!!!!! Voel je gerust vrij om een kaartje te sturen, hihi. Ik wacht iedere dag vol spanning op een nieuw kaartje, haha. Mocht je me adres willen hebben:

Linda Hoogeveen
45 Kameruka rd
NSW 2063 Northbridge, Sydney
Australia

Ik doe genoeg leuke dingen, maar er moet natuurlijk ook gewerkt worden. Ik denk zelf dat ik niet zoveel te klagen heb. Mijn werktijden zijn echt heel erg chill, alleen vind ik het wel lastig om tegen de oma 'nee' te zeggen. Ze kan echt heel bazig zijn en dan moet ik echt tot 20 tellen. Eigenlijk wil ik het hier wel met haar over hebben, maar dat durf ik dan weer niet zo goed omdat ik niet weet hoe ze hier op gaat reageren. Ze bedoelt het niet zo bot, maar het komt gewoon zo delegerend over. Mocht iemand tips hebben om met een bazige oma om te gaan, HELP! haha. De kinderen raken nu ook wel gewend aan me. De tweeling zegt ook EINDELIJK Linda in plaats van Steffie. Ik moet vooral lachen om het accent die Lulu heeft wanneer ze 'Linda' zegt. Het klinkt zo leuk. Gisteren kregen ze een hele zak met cadeautjes van de tante uit Londen voor onder de kerstboom. Veena noemde alle namen die op de cadeautjes stonden en Lulu keek echt heel verdrietig en ze vond het zooooo jammer dat er voor mij niets bij zat! Dus Veena vertelde al dat de tante natuurlijk niet wist dat ik er ook zou zijn en dat ze dat natuurlijk gingen oplossen, haha. Super lief dat Lulu dan aan me denkt!! :)
Vorige week heb ik ook cupcakes met ze gemaakt. Mijn planning was om pepernoten te bakken, alleen dit wilden ze niet. Ze zijn echt zeikerds met eten, hier ben ik echt niets bij! Ze willen zelfs geen andere snoepjes of koekjes proberen. Omdat me ouders de ingrediënten voor de pepernoten hadden opgestuurd, heb ik het uiteraard wel zelf gemaakt! De cupcakes zijn trouwens ook erg leuk geworden. Lulu heeft geholpen met het beslag, maar de heren hebben natuurlijk ook geholpen om te decoreren.

Ik zag trouwens net dat 220 mensen mijn vorige verslag hadden gelezen! Nu heb ik natuurlijk wel heel erg benieuwd wie er allemaal me verslagen lezen, hihi. Dus voel je vrij om te reageren op mijn verslag! Super tof!! :)

LIEFS XXXXXXX

  • 10 December 2013 - 11:02

    Dennis:

    Hoe met een bazige oma om te gaan? Had je dan nog niet genoeg geleerd van die ene aan de KDMstr? :P :P
    Wij deze week Skypen!!

    xx

  • 10 December 2013 - 11:46

    Trijn:

    nou Linda nu weet je het die bazige oma uit de kdms maar die leest wel jou verslagen en die broer van jou zal ik laten zien wat bazig isxxxxxxxxxxx oma

  • 10 December 2013 - 13:57

    Peter:

    Pffff.... Wordt er nog gewerkt? Alleen maar feestjes en dure drankjes. Lijkt mij ook wel wat aupair in down under.... Hahaha. Veel plezier!!!

  • 10 December 2013 - 14:18

    Anita:

    Hoi hoi,

    Ik lees met veel plezier je verslagen hoor! Ook leuk om de foto's te zien. Zo onwerkelijk om te zien dat jij het warm hebt en wij hier in het koude zitten. Maar ook voor ons komt de gezellige tijd eraan, kerst en oud&nieuw. Wij hebben de kerstboom ook staan en wachten nu op de kadootjes. ik heb Rudolph nog niet zien vliegen maar dat komt vast. Geniet meisje!
    Dikke knuffel

  • 10 December 2013 - 22:03

    Meta:

    Ha Linda
    erg leuk om je verslagen te lezen. Had toch gezegd dat ik je zou volgen......hi hi
    alweer 6 weken daar jeej gaat best snel zeg.
    Maar wel raar denk ik dat je daar nu met dat mooie weer kerst viert.
    Nou hier waarschijlijk ook geen witte kerst hoor. Maar wel iets kouder dan bij jou.
    Nou meis vermaak je nog een beetje. En laat je niet op de kop zitten door die oude taart.

    liefs van Meta xx

  • 11 December 2013 - 12:05

    Barbara:

    Hee lieve Lin,

    Heerlijk verslag weer om te lezen! Wordt er helemaal jaloers van... Wij zitten hier in de kou maar als ik dan jou verhaal lees is het net of de zon en de zomer hier ook even is.
    Heel veel plezier nog en wacht weer op het volgende verslag!

    Dikke kus!

    ps. tips voor bazige oma's heb ik helaas niet voor je.. daar heb ik geen ervaring mee!

  • 11 December 2013 - 14:17

    Rianne:

    Jij moet ook naar Byron Bay!

  • 12 December 2013 - 13:52

    Barbara:

    Aaaaaah echt super lief je belletje, kaartje, videotje en berichtjes voor m'b bday!! <3

  • 13 December 2013 - 08:30

    Jolanda:

    ik lees ze ook hoor. ik zal dit weekend ook even skype voor elkaar maken dan kan ik ook een keer met je afspreken. en wat die oma betreft gewoon een gesprek aan gaan dat kan je.
    veel liefs xxxxxx

  • 13 December 2013 - 13:20

    Ma:

    Tip hoe om te gaan met oma: ja knikken, gelijk geven, omdraaien en je ding doen.

  • 14 December 2013 - 08:50

    Annegien:

    Hey linda!
    Superstoer avontuur dit meid, en erg gaaf om te lezen hoe leuk je t hebt daar!!
    Liefs uit Dwingeloo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hardwerkende au pair in de brandende zon van Australië!

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 19572

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 29 April 2014

Au pair in Sydney

Landen bezocht: