My first days! - Reisverslag uit Manly, Australië van Linda Hoogeveen - WaarBenJij.nu My first days! - Reisverslag uit Manly, Australië van Linda Hoogeveen - WaarBenJij.nu

My first days!

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 November 2013 | Australië, Manly

G'day mates!

Het is dan toch echt zo. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet beseffen, maar ik ben dan toch aan de andere kant van de wereld! Wie had dat gedacht dat ik dat ooit zou gaan doen ... De eerste dagen voelen voor mij nog heel erg als een vakantie. Dit verandert denk ik pas wanneer ik ook daadwerkelijk aan het werk ga.. Dit zal ongeveer volgende week zaterdag zijn. Ik heb besloten dat ik eerst nog een aantal dagen in Manly blijf in het hostel. Ik heb voor vijf nachten bijgeboekt. In deze vijf dagen heb ik een gesprek met iemand die de gezinnen benadert en daarna heb ik drie verschillende interviews met de gezinnen. In eerste instantie wilde ik echt in het centrum van Sydney, maar ik denk dat ik liever in Manly of Bondy Beach wil gaan werken. Dat is echt super goed te bereiken met de Ferry en je bent direct aan het strand. Of dit allemaal kan moet ik nog overleggen met Janelle.

Even over mijn eerste dagen :)

Ik heb zelf het 'afscheid' niet als heel erg emotioneel ervaren (daar is het thuisfront het denk ik niet mee eens, hihi). Denk zelf dat het komt doordat ik het niet echt het besef heb gehad dat ik voor een hele lange tijd wegga. Pas toen ik in het vliegtuig het boekje heb gelezen die me moeders in elkaar heeft gezet, heb ik het toch wel even moeilijk gehad! (THANKS TO YOU ALL (K))
Het vliegen was toch wel heel erg vermoeiend. De eerste vlucht heb ik totaal niet kunnen slapen. Je zou denken dat die vliegtuigen lekker veel ruimte hebben, maar dat valt toch vies tegen! Wel een aantal films gekeken, dus dat werd het wachten wel verdraaglijk. Na de eerste twaalf uur hebben we een korte stop gehad in Bangkok. Vervolgens nog drie en half uur gevlogen naar Taipei. Deze vlucht heb ik aan een stuk geslapen gelukkig! In Taipei was er een hotel voor ons geregeld. Ik ging er vanuit dat het echt zo'n klein hostel was met allemaal armoedige kamertjes.... Nou totaal niet dus!!!! Super luxe, we hadden per twee een kamer en er was een zwembad in het hotel! Ik had er bewust voor gekozen om niet te slapen, met de hoop dat ik het laatste stuk nog goed zou slapen. En dit was gelukkig ook zo! Op de maaltijden na heb ik aan één stuk geslapen! Geloof het of niet, maar die maaltijden waren nog best lekker ook ... En wat nog meer ongelofelijk is, is dat ik FRUIT heb gegeten in het vliegtuig... Helaas geen foto van gemaakt, want nu gelooft niemand het, hehe.

's Ochtends half elf kwamen we in Sydney aan. Hier zijn we meteen naar het centrum gegaan - Opera House en Harbour Bridge bekeken vanaf een afstand. Echt super super gaaf! Vanaf dat moment denk je echt: Oké ik ben in Sydney! Om bij ons hostel te komen gaan we met een ferry over. Het is hier echt prima te vertoeven, 300 meter van het strand en een leuk winkelstraatje. 's Avonds zijn we naar een kroeg geweest in Manly. Heel anders dan in Nederland maar wel heel tof!
Vandaag hebben we de bankzaken geregeld. Heb nu mijn eigen Australische bankrekeningnummer :) Je kunt wel merken dat die Australiërs geen crisis hebben! Er is een spaarrente van 4,05%.. Ik denk dus dat ik dat hier maar ga sparen voor een aantal maanden :) Ook heb ik mijn Australische nummer - +61406776366 Whats appen kan ik gewoon via mijn Nederlandse nummer doen, alleen wanneer er WIFI is.
Vanavond gaan we eerst eten bij een pizzeria voor $5 en daarna naar een Halloweenfeest in een bar/kroeg/discotheek.

Ik kan merken dat ik niet heel veel te vertellen heb, dus ik hou er mee op! Wanneer ik volgende week nog even een tijdje hier rondloop zal ik eens een keer gaan Skypen! Heb daar nu niet echt tijd (en zin) voor.

xoxo

  • 01 November 2013 - 06:52

    Bea:

    Hoi Linda, Wat fijn om al snel iets van je te horen, en dat de eerste berichten positief zijn, lijkt wel vakantie zoals jij het schrijft. En ook leuk de eerste foto's. Geniet ervan en we blijven je volgen.
    Groetjes Geert, Bea, Kevin en Ricardo.

  • 01 November 2013 - 07:03

    Barbara:

    Hoi Lin!
    Klinkt echt super allemaal!!
    Fijn dat de reis zo goed gegaan is! Geniet van deze dagen en spreken elkaar snel weer!
    Xxx

  • 01 November 2013 - 07:06

    Elianne:

    Haai meisje aan de andere kant van de wereld.

    Goede vlucht gehad, goede eerste dagen...lees ik! super!

    Die meiden op die foto, zijn dat je reisgenoten? Gezellig?

    Geniet, succes en kies een mooi gezin uit waar je straks je avonturen kan gaan beleven :)

    toi toi toi

  • 01 November 2013 - 07:12

    Ilona:

    He Linda

    Klinkt nu allemaal al heel leuk!!! Geniet er lekker van!!

    En jij en fruit eten?? Heb je zo veel turbentie gehad dat je
    Helemaal door elkaar bent geschut!!

    Xxx Ilona

  • 01 November 2013 - 08:11

    Anita:

    Lieve Linda,

    Super om je verslag te lezen en de foto's daarbij! Fijn dat het goed gegaan is. Ik kijk nu al uit naar de volgende....het is net een spannend boek :-)

    Liefs en knuffels

  • 01 November 2013 - 08:45

    Rolanda Hoogeveen:

    Nichtje! Leuk zo'n reisverslag met goede berichten!!! Gaaf joh!!
    Have Fun!! Liefs!

  • 01 November 2013 - 08:55

    Anja:

    Haay Linda!

    Het klinkt allemaal super leuk!
    Ben benieuwd naar de volgende verhalen! Hihi

    xx Anja

  • 01 November 2013 - 08:57

    Meta:

    Ha die Linda
    Leuk leuk zo'n bericht,over je 1e ervaring met Aussie. Je hebt groot gelijk eerst even te genieten van een paar mooie dagen en ontdekken van waar je nu bent.Maar ziet er veelbelovend mooi uit. En natuurlijk heb je tijd nodig om het tijdsverschil te verwerken. Geniet van je vrije dagen ;-) en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    xxxx Meta

  • 01 November 2013 - 10:20

    Mam:

    kussssss. love you.

  • 01 November 2013 - 14:08

    Marissa:

    Lief vriendinnetje,

    Heel erg leuk om je eerste reisverslag te lezen dat je in Australië zit en om al je mooie
    foto's te bekijken!
    Volgens mij ga jij je daar prima vermaken! ;) Heel veel plezier en geniet van alle mooie dingen daar!
    Succes met de interviews! Ik kijk uit naar je volgende reisverslag :)

    Geniet meisje!
    Heel veel liefs!!!
    Mark en Marissa

  • 01 November 2013 - 16:31

    Dennis:

    Voelt nu heel anders zo, jij ergens anders en ik hier. Was de afgelopen jaren wel anders, hé! Niet gek van die spaarrente. Ik heb hier nog wel wat geld liggen, ik kan die rente goed gebruiken ;)

    Ik denk aan je.


    xx Den.

  • 02 November 2013 - 15:42

    Bert:

    mooie fotos, jaloers op :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hardwerkende au pair in de brandende zon van Australië!

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 19575

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 29 April 2014

Au pair in Sydney

Landen bezocht: