A few struggles, but also a lot of nice new people - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Hoogeveen - WaarBenJij.nu A few struggles, but also a lot of nice new people - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Hoogeveen - WaarBenJij.nu

A few struggles, but also a lot of nice new people

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 December 2013 | Australië, Sydney

Vandaag gaat mijn derde week werken alweer in. De tijd gaat echt heel erg snel. Aan de ene kant heb ik het gevoel dat ik er al heel lang ben, maar aan de andere kant voelt het niet dat ik al bijna vijf weken uit Nederland ben. Ik doe veel leuke dingen en er zijn zoveel nieuwe indrukken, dat ik de tijd soms vergeet. Het is daarom ook erg lastig om contact te leggen met het thuisfront. ’s Ochtends is voor mij heel hectisch en wanneer ik om 11 uur vrij ben, slaapt iedereen in Nederland. Vanaf ’s avonds zeven uur heb ik tijd, maar dan ga ik vaak met andere au pairs meeten. Ik weet ook dat sommige mensen dit heel lastig vinden dat ik niet zoveel van me laat horen en dat begrijp ik ook. Maar laten we zo denken: ‘Geen bericht is goed bericht!’

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het afgelopen week niet altijd even leuk heb gehad. De oma is erg aanwezig de hele dag en ze geeft me allemaal klusjes waar ik me eigenlijk helemaal niet mee bezig zou moeten houden. Vorige week woensdag heb ik in mijn vrije tijd plat gelegen op bed, omdat ik zo’n last van me rug had doordat ze me van alles liet sjouwen en opvegen.. En aangezien ik mijn fysio oefeningen tot die tijd niet meer had gedaan, had mijn rug het toch wel erg zwaar! Ze wil graag dat ik alles op de manier doe zoals zij het ook doet. Alleen legt ze me niet van te voren uit hoe het dan wel moet. ‘You did wrong! You should do this!’ Aangezien haar Engels ook niet altijd even goed is, is het dan ook lastig om elkaar in dat soort situaties te begrijpen. Ik neem dan maar een diepe zucht, tel tot tien en zeg dan maar: ‘Okay, I understand. I will do it different the next time!’ Gelukkig kon ik het hier met Veena over hebben en ze heeft me dan ook gerustgesteld.
Verder vind ik het tijdens etenstijd niet echt leuk in het gezin. De kinderen zijn zo moeilijk met eten. Hier ben ik nog niets bij! Zij willen gewoon niet eten. Dit duurt dan echt een uur en ik overdrijf niet! De oudste zit alleen maar te zeuren dat de tweeling niet eet, terwijl hij zelf dus ook niet eet. Er mag ook niet iets anders zijn aan het eten (bijvoorbeeld verkeerd gesneden) of het wordt gewoon niet gegeten! In Nederland krijgen (de meeste kinderen) tijdens het thee drinken één en misschien twee koekjes. Ollie eet vijf koekjes, zakje chips, fruitstick en een Babybell. Wanneer ik hier iets van zeg (Misschien kun je beter twee koekjes en iets meer fruit??) krijg ik een grote mond en gaat hij huilen als een klein kind. Veena heeft ook al heel vaak met hem gepraat, maar hij wil gewoon niet luisteren. Dit zijn momentjes dat ik echt mijn geduld verlies en dan ben ik misschien ook niet altijd zo lief. Maar dat is dan niet anders.

Wel vind ik het leuk op de donderdag en vrijdag! De tweeling is dan thuis. Eerst ga ik met Jake naar OTC. Dit is een klas voor kinderen die moeite hebben met de fijne motoriek. Hij blijft hier dan voor anderhalf uur. In die anderhalf uur ga ik met Leela op pad en gaan we naar het park. Na de tijd gaan we dan samen lunchen (als het goed weer is) in een park. Dit is ook te zien op de foto's :). Op vrijdag hebben ze zwemles. Echt heel grappig want ze durven echt niet met hun hoofd onder water, maar toch proberen ze het iedere week. Met veel aanmoedigen en veel glimlachen worden ze dan ook echt trots op zichzelf! Na het zwemmen moet ik echt multitasken om een tweeling gedouched en aangekleed te krijgen! Respect voor jullie Peter en Selma!!!

Ik heb veel meiden uit mijn wijk ontmoet. Susanna is één van die meisjes. Ze woont ongeveer vijf huizen verderop. We sporten samen (nou ja, dat moeten we iets meer doen dan dat we nu doen!) en gaan koffie drinken of ergens heen wandelen. Gisteren zijn we voor haar verjaardag naar Manly geweest. Dit vond ik ook erg leuk omdat ik dan even naar het hostel kon en een aantal mensen spreken. Het voelt daar vaak ook echt nog als ‘thuiskomen’. Het nadeel van Northbridge is dat er veel Duitse au pairs zijn. Wanneer zij samen zijn, praten ze ook veel Duits met elkaar.. En laat ik nou niet zo goed zijn in Duits.. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het zaterdagavond wel erg gezellig met ze heb gehad! We hebben een pub crawl gedaan (kroegentocht) in de City. Roos, Nederlands meisje die ik ken uit het hostel, is ook naar de City gekomen vanuit Bondi! Echt super leuk om haar weer te zien!!!! Volgend weekend ga ik naar haar toe in Bondi, dus ben ik het weekend niet in Northbridge. Ik denk dat dat ook wel goed is dat ik ergens anders heen ga, anders krijg je soms beetje irritaties.
Ook ben ik gisteren met Susanna en Greta naar de Sydney Tower geweest. Hier konden we de hele stad zien vanaf een heel hoog punt (geen idee hoe hoog eigenlijk). We waren er rond de tijd dat de zon onder ging, dus dit gaf echt een heel mooi beeld! Foto's hiervan volgen nog!

Morgen ga ik afspreken met een meisje uit Finland en Veena vertelde dat ze mijn nummer aan twee meisjes (Engelse en Nieuw Zeelands) heeft gegeven, want zij zijn hier ook au pair in Northbridge. Waarschijnlijk gaan we binnenkort met zijn allen BBQ’en. Dus dat is erg gezellig!
Ik krijg veel de vraag hoe het nu eigenlijk met mij is en niet hoe het werken gaat. Het gaat over het algemeen best goed met me! Ik zit hier echt op me plek en sowieso door het weer voel ik me super. Wel moet ik zeggen dat ik best nog erg moe ben. Ik probeer dan ook echt wel iedere avond (door de week) om voor half 10, 10 uur te gaan slapen. Anders trek ik het de volgende dag niet. Gisteravond was het ‘laat’ omdat ik met Susanna haar verjaardag ben wezen vieren en dat kan ik vandaag dan ook goed vernemen. Het liefste had ik nu ook even een powernapje gedaan, hihi.

Samen met Alexandra en Susanna ga ik in december naar een kapsalon waar de beroemdste mensen komen. We hebben ons weer eens iets aan laten smeren, haha. We krijgen dan een welkomsdrankje, advies voor je haar wat je zou kunnen doen, het verven van je haar, een massage en advies hoe je je haar thuis zou kunnen doen. Hier hebben we $30 voor betaald. Alleen wanneer je je haar wilt laten knippen moet je nog eens $80 betalen. We nemen dit maar voor lief en hebben het als kerstcadeau voor onszelf bedacht! Hiervoor moeten we naar de City en maken we er een gezellig dagje uit van. Afgelopen zaterdag waren we ook in de City en daar hingen allemaal vogelkooien in een zijstraatje. Dit zag er echt heel raar uit, maar toch ook wel weer erg mooi!

Ik weet niet meer of ik het al heb gezegd, maar ik ben gestopt met babysitten in het gezin die hierachter woont. Ik vond het gezin niet heel erg leuk en de tijd is gewoon echt rot. Want ik werk dan de hele dag alleen maar met kinderen en dan heb ik geen één moment dat ik rust heb. Ik wil wat meer in de avond oppassen om geld te verdienen. Dit heb ik afgelopen donderdag ook gedaan! 4,5 uur oppassen en hiermee heb ik $90 verdiend. Ik had netjes aangeboden om misschien de kleren op te vouwen zodat zij dat niet meer hoeft te doen en dit vond ze GEWELDIG! Ze had zelfs Veena gesmst dat ze dit zo 'Wonderfull and great' vond! :)

Grote kans dat er weer veel formuleringsfouten of spelfouten in mijn verslag staan en ik weet dat ik een juf ben en dat niet zou mogen, maar I don’t care! :). Ik neem de tijd niet om alles na te lezen en te verbeteren. Tis maar dat jullie het even weten, hehe.

Ik wil alvast zeggen tegen Femke, Barbara, Aylin, Bea, Geert, Freddy en Henk: ‘Ik wens jullie een hele fijne verjaardag toe deze maand! Een hele dikke kus xxxxxxxxx’
& thanks voor de kaartjes die ik tot nu toe heb gekregen. Is altijd leuk om te krijgen :)

LIEFSXXXXXXXXXX

  • 02 December 2013 - 09:34

    Ilona:

    He Linda

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin daar!!!

    Ook fijn dat hebdaar al zoveel mensen hebt leren kennen!! Zit je in iedergeval niet alleen!!!

    Veel plezier!!

    XXX ilona

  • 02 December 2013 - 19:46

    Henk De Jonge:

    Als het warme weer je goed bevalt zou ik nog maar even niet naar deze kant van de wereld komen :-).
    Geniet er van.
    Groeten, Henk de Jonge

  • 02 December 2013 - 19:57

    Anita:

    Hoi hoi, weer heerlijk om je verhaal te lezen! Klinkt goed, leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen. En de tijd vliegt ook hier voorbij. Wel gezellig met de feestdagen voor de deur en feestverlichting. Ik wens je veel plezier en tot later.z


    Dikke kus en groetjes van ons allen

  • 03 December 2013 - 16:31

    Trijn:

    mooi verhaal zo te lezen heb je het meestal goed naar de zin ,hier is het vandaag erg koud wat dat betreft zit je daar goed hartelijke groeten ook van opa

  • 05 December 2013 - 20:12

    Willy:

    Nou Linda ,
    weer mooi om te lezen hoe het gaat in Australie met de dochter van mijn collega.
    Wees blij dat je nu daar zit en niet hier , want de Sinterklaasavond is veranderd in een Winterklaasavond...
    Storm , harde wind , regen, hagel , onweer en natte sneeuw....wel hoofdzakelijk aan de kust en de Waddeneilanden, maar toch ... en dan moeten we vannacht ook nog werken ... Bij ons (Heino) valt het nog wel mee zo te zien , ik weet niet hoe het nu in Hoogeveen gesteld is , maar ik zie je vader vanavond wel weer .. nog 2 nachtjes en dan hebben wij ook weer ons 4-daagse weekend te pakken
    Groetjes , en ga zo door ..... en nog héél véél werkplezier and fun

    Greetz .. Willy

  • 06 December 2013 - 12:16

    Marianne Bisschop -Leistra:

    Hoi Linda,

    We kennen elkaar niet heel goed, maar zag de link op Facebook via je vader en moeder.
    Leuk om op de hoogte te blijven.......nog veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hardwerkende au pair in de brandende zon van Australië!

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 19574

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 29 April 2014

Au pair in Sydney

Landen bezocht: